Gider ikke skemad efter opstart

24. januar 2020

Alder:
4 mdr.

Gider ikke skemad efter opstart

Hej Helen

Vores datter er 4,5 måneder og vi startede op på skemad for 2-3 uger siden da hun virkede interesseret i vores mad. Samtidigt sover hun dårligt om natten og ligger en smule under sin vægtkurve så vi forsøgte at starte på lidt majsgrød en gang om dagen til frokost.

I starten virkede hun glad og interesseret og der røg nogle skefulde ned hver dag selv om vi mest kørte på smagsprøver.

Jeg sidder med hende på skødet når vi spiser og har ikke presset hende til at spise når hun mistede interessen fordi hun stadig er så lille.

Nu gider hun bare pludselig ikke spise, men græder så snart skeen kommer frem. ...

Annonce

... Jeg har forsøgt at lade være med at give hende hagesmæk på for at se om det hjalp, det gjorde det ikke. Har også forsøgt at holde pause et par dage og så tilbyde hende lidt pæremos (i håb om at det søde kunne vække hendes interesse for det igen) men det hjalp heller ikke.

Det sjove ved det er at hun er blevet super dygtig til at tage imod sine d-dråber som vi giver på hendes plastik skeer med lidt modermælk, så det er ikke direkte skeen hun har et problem med.

Hvad gør vi nu. Skal vi fortsætte med at forsøge eller holde inde i et stykke tid? Og skal vi gribe det an på en anden måde end hidtil?

Med venlig hilsen
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre